Den här tjänsten är inte tillgänglig, kontakta oss för mer information.

Simskola v. 27 & 28 – Hajen

Ålder ca 7–9 år

Avslutad
700 svenska kronor
Stranden i Årsta Havsbad

Tillgängliga platser

Beskrivning av tjänsten

Ålder ca 7–9 år. Förkunskapskrav: helst kunna simma minst 50 meter på djupt vatten innan simskolan börjar för att sedan kunna bygga på detta. Kunna simma bröstsim och ryggsim. Mål: -Kunna simma 100 meter valfritt simsätt på djupt vatten för Hajen brons. -Kunna simma 100 meter valfritt simsätt varav 25 av dessa ska vara i ryggläge. Samt simma 12,5 meter i magläge respektive 12,5 meter i ryggläge utan att vidröra botten under rotationen för Hajen silver. -Kunna simma 200 meter varav 50 meter i ryggläge, kunna hoppa från 1 meters höjd, kunna några få kunskaper om livräddning, flyta med kläder i 1 minut samt kunna simma 12,5 meter i magläge för att sedan snurra runt till ryggläge utan att vidröra botten och sedan simma 12,5 meter ryggsim för Hajen guld. Alla moment på alla Hajen-märkena utförs på djupt vatten. Beroende på vilken grupp och därmed barnens kunskaper och vattenvana kan det maximala antalet barn i gruppen variera. Men som riktmärke kan det vara tre barn per simlärare.

Avbokningspolicy

För att om- eller avboka simskolan, kontakta oss senast 72 timmar innan simskolan börjar.

nymedlem.ahs@gmail.com